Kurs narzędzi Google wyselekcjonowany na te, szczególnie istotne w pracy nauczyciela.
Uczestnicy kursu zdobędą umiejętności korzystania z : Google maps, Google eath, Google video, Google photo, Google scholar, oraz tworzenie wspólnego kalendarza dla uczniów i nauczycieli. Dodatkowo uczestnicy utworzą własną witrynę oraz dowiedzą się jak korzystać z Google apps for education.
Kurs obejmuje 40 godzin pracy indywidualnej uczestnika, do wykonania ma on 8 modułów.
Szczegółowy opis modułów:
W module 1 uczestnik pozna i przećwiczy:
- jak założyć konto poczty elektronicznej Google Gmail?
- jak filtrować i przeszukiwać pocztę?
- jak spersonalizować skrzynkę i zarządzać kontaktami?
- jak ustawić swój indywidualny podpis, informacje o urlopie lub nieobecności w biurze?
- jak utworzyć etykiety w menu głównym?
- jak dokonać zmiany nazwy użytkownika?
- jak importować pocztę i kontakty z innych skrzynek poczty elektronicznej np. WP?
- jak przenieść stare e-maile i kontakty do skrzynki Gmail?
- jak wybrać i ustawić konto domyślne do wysyłania naszych wiadomości
- jak korzystać z konta Gmail na androidzie
W module 2 uczestnik pozna i przećwiczy:
- co to jest Google Hangouts?
- jak zainstalować Hangouts na Google Gmail?
- jak przeprowadzić rozmowę wideo i udostępnić ekran?
- jakie możliwości oferuje kalendarz Google?
- jak zapisywać wydarzenia w kalendarzu?
- jak udostępniać swój kalendarz innym użytkownikom?
- co to jest Google Keep?
- jakie możliwości oferuje kalendarz Google?
- jak zapisywać wydarzenia w kalendarzu?
- jak udostępniać swój kalendarz innym użytkownikom?
- co to jest Google drive i jakie korzyści oferuje Google dysk?
- jak umieścić dokumenty w Google drive?
- jak udostępniać i współdzielić dokumenty z innymi użytkownikami?
- jak praktycznie wykorzystać Google drive na lekcji?
W module 3 uczestnik pozna i przećwiczy:
- jak tworzyć i edytować dokumenty Docs na Google dysk?
- jak wstawiać grafikę do dokumentu Docs?
- jak udostępniać jeden lub kilka dokumentów Docs innym użytkownikom?
- jak prowadzić czat z innymi użytkownikami dokumentu Docs?
- jak tworzyć i edytować arkusze kalkulacyjne (Google sheets) na Google dysk?
- jak dodawać formuły do arkusza kalkulacyjnego?
- jak wstawiać dodatki styles do arkusza?
- jak stworzyć quiz dla uczniów w arkuszu Google?
- jak otwierać i udostępniać prezentacje Google slides?
- jak stworzyć atrakcyjną prezentację?
- jak korzystać z wtyczki Google drive dla MS Office?
W module 4 uczestnik pozna i przećwiczy:
- jakie możliwości oferuje wyszukiwarka Google?
- jak działa wyszukiwarka filmów (Google video)?
- jak znaleźć ciekawe materiały edukacyjnych w Internecie?
- jak działa wyszukiwarka Google scholar?
- jak znaleźć pełny tekst książki lub artykułu?
- jak korzystać z otwartych zasobów edukacyjnych?
- jak przeglądać, katalogować i edytować zdjęcia w wyszukiwarce Google Photos? (zdjęcia)
- jak praktycznie wykorzystać wyszukiwarkę Google zdjęcia w szkole?
- jak znaleźć darmowe zdjęcia w Internecie?
W module 5 uczestnik pozna i przećwiczy:
- jak w pełni wykorzystać wyszukiwarkę Google Maps oraz Google Earth?
- jak praktycznie wykorzystać wyszukiwarkę Google Maps w szkole?
- jak praktycznie wykorzystać wyszukiwarkę Google Earth w szkole?
- jakie możliwości oferuje narzędzie Google Cultural Institutes?
- jak skorzystać z Muzeum Historii Polski z pomocą Google Cultural Innstitutes?
- jak praktycznie wykorzystać możliwości Google Cultural Institutes na lekcjach?
W module 6 uczestnik pozna i przećwiczy:
- jak wyszukać filmy edukacyjne na portalu Google YouTube?
- jakie możliwości oferuje serwis YouTube Edu?
- jak umieścić film na YouTube?
- jak praktycznie wykorzystać filmy na lekcjach?
- jak dodawać i edytować napisy do filmów na portalu YouTube?
- jak podkładać ścieżkę dźwiękową i ulepszenia do filmów?
- jak stworzyć animowane galerie zdjęć w serwisie YouTube?
- jak ustawić zdjęcie w panelu kanału?
- jak określić prawa autorskie swojego filmu?
W module 7 uczestnik pozna i przećwiczy:
- jak utworzyć własną witrynę Google?
- jakie możliwości oferuje witryna Google?
- jak dodawać tekst, zdjęcia i filmy do witryny?
- jak zmienić układ witryny?
- jak utworzyć i dodać nową stronę?
- jak dodać gadżety do witryny Google?
- jak ustawić opcje udostępniania witryny w Internecie?
- jak zmienić układ, motyw i kolory czcionek w całej witrynie?
- jak szybko stworzyć własne obrazy na witrynę?
W module 8 uczestnik pozna i przećwiczy:
- co to jest Google Apps dla szkół i uczelni (Google Apps for Education)
- kto może korzystać z Google Apps for Education i jak załogować się
- jaka jest różnica miedzy Googel Apps for Education a Google Apps for Work
- co to jest Google Classroom
- jakie możliwości oferuje nauczycielom aplikacja Classroom
- jak zarządzać klasami w Google Classroom
- co to jest Google Play
- jakie możliwości oferuje Google Play
- jak praktycznie wykorzystać Google Play w edukacji
Realizując kurs otrzymasz:
- filmiki instruktażowe wzbogacone komentarzem lektora – prezentujące konkretne czynności
- zadania do samodzielnego wykonania i samodzielnego sprawdzenia
- zaświadczenie i certyfikat potwierdzające udział w kursie e-learningowym
Korzyści wynikające z udziału w kursie:
1) dużym udogodnieniem jest elastyczność w trakcie realizacji kursu! Zadania w każdym module możesz wykonywać przez tydzień, dzięki czemu masz możliwość dostosowania czasu pracy do codziennych obowiązków. W sytuacjach losowych możliwe jest wydłużenie realizacji kursu do 6 miesięcy od rozpoczęcia,
2) możliwe jest rozpoczęcie modułu w każdy poniedziałek, co wpłynie na Twoją systematyczność wykonywania zadań na platformie, realizując kurs, uczysz się na konkretnych przykładach, zwiększając tym samym praktyczne umiejętności.