Narzędzia Google w pracy nauczyciela

Powrót do listy e - kursów

POCZĄTEK:
30 kwietnia 2018
CZAS TRWANIA:
8 tygodni
CENA
349,00 

PROWADZĄCY:

Adres

e - learning   Zobacz mapę

Kurs narzędzi Google wyselekcjonowany na te, szczególnie istotne w pracy nauczyciela.

Uczestnicy kursu zdobędą umiejętności korzystania z : Google maps, Google eath, Google video, Google photo, Google scholar, oraz tworzenie wspólnego kalendarza dla uczniów i nauczycieli. Dodatkowo uczestnicy utworzą własną witrynę oraz dowiedzą się jak korzystać z Google apps for education.

Kurs obejmuje 40 godzin pracy indywidualnej uczestnika, do wykonania ma on 8 modułów.

Szczegółowy opis modułów:

W module 1 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • jak założyć konto poczty elektronicznej Google Gmail?
  • jak filtrować i przeszukiwać pocztę?
  • jak spersonalizować skrzynkę i zarządzać kontaktami?
  • jak ustawić swój indywidualny podpis, informacje o urlopie lub nieobecności w biurze?
  • jak utworzyć etykiety w menu głównym?
  • jak dokonać zmiany nazwy użytkownika?
  • jak importować pocztę i kontakty z innych skrzynek poczty elektronicznej np. WP?
  • jak przenieść stare e-maile i kontakty do skrzynki Gmail?
  • jak wybrać i ustawić konto domyślne do wysyłania naszych wiadomości
  • jak korzystać z konta Gmail na androidzie

W module 2 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • co to jest Google Hangouts?
  • jak zainstalować Hangouts na Google Gmail?
  • jak przeprowadzić rozmowę wideo i udostępnić ekran?
  • jakie możliwości oferuje kalendarz Google?
  • jak zapisywać wydarzenia w kalendarzu?
  • jak udostępniać swój kalendarz innym użytkownikom?
  • co to jest Google Keep?
  • jakie możliwości oferuje kalendarz Google?
  • jak zapisywać wydarzenia w kalendarzu?
  • jak udostępniać swój kalendarz innym użytkownikom?
  • co to jest Google drive i jakie korzyści oferuje Google dysk?
  • jak umieścić dokumenty w Google drive?
  • jak udostępniać i współdzielić dokumenty z innymi użytkownikami?
  • jak praktycznie wykorzystać Google drive na lekcji?

W module 3 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • jak tworzyć i edytować dokumenty Docs na Google dysk?
  • jak wstawiać grafikę do dokumentu Docs?
  • jak udostępniać jeden lub kilka dokumentów Docs innym użytkownikom?
  • jak prowadzić czat z innymi użytkownikami dokumentu Docs?
  • jak tworzyć i edytować arkusze kalkulacyjne (Google sheets) na Google dysk?
  • jak dodawać formuły do arkusza kalkulacyjnego?
  • jak wstawiać dodatki styles do arkusza?
  • jak stworzyć quiz dla uczniów w arkuszu Google?
  • jak otwierać i udostępniać prezentacje Google slides?
  • jak stworzyć atrakcyjną prezentację?
  • jak korzystać z wtyczki Google drive dla MS Office?

W module 4 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • jakie możliwości oferuje wyszukiwarka Google?
  • jak działa wyszukiwarka filmów (Google video)?
  • jak znaleźć ciekawe materiały edukacyjnych w Internecie?
  • jak działa wyszukiwarka Google scholar?
  • jak znaleźć pełny tekst książki lub artykułu?
  • jak korzystać z otwartych zasobów edukacyjnych?
  • jak przeglądać, katalogować i edytować zdjęcia w wyszukiwarce Google Photos? (zdjęcia)
  • jak praktycznie wykorzystać wyszukiwarkę Google zdjęcia w szkole?
  • jak znaleźć darmowe zdjęcia w Internecie?

W module 5 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • jak w pełni wykorzystać wyszukiwarkę Google Maps oraz Google Earth?
  • jak praktycznie wykorzystać wyszukiwarkę Google Maps w szkole?
  • jak praktycznie wykorzystać wyszukiwarkę Google Earth w szkole?
  • jakie możliwości oferuje narzędzie Google Cultural Institutes?
  • jak skorzystać z Muzeum Historii Polski z pomocą Google Cultural Innstitutes?
  • jak praktycznie wykorzystać możliwości Google Cultural Institutes na lekcjach?

W module 6 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • jak wyszukać filmy edukacyjne na portalu Google YouTube?
  • jakie możliwości oferuje serwis YouTube Edu?
  • jak umieścić film na YouTube?
  • jak praktycznie wykorzystać filmy na lekcjach?
  • jak dodawać i edytować napisy do filmów na portalu YouTube?
  • jak podkładać ścieżkę dźwiękową i ulepszenia do filmów?
  • jak stworzyć animowane galerie zdjęć w serwisie YouTube?
  • jak ustawić zdjęcie w panelu kanału?
  • jak określić prawa autorskie swojego filmu?

W module 7 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • jak utworzyć własną witrynę Google?
  • jakie możliwości oferuje witryna Google?
  • jak dodawać tekst, zdjęcia i filmy do witryny?
  • jak zmienić układ witryny?
  • jak utworzyć i dodać nową stronę?
  • jak dodać gadżety do witryny Google?
  • jak ustawić opcje udostępniania witryny w Internecie?
  • jak zmienić układ, motyw i kolory czcionek w całej witrynie?
  • jak szybko stworzyć własne obrazy na witrynę?

W module 8 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • co to jest Google Apps dla szkół i uczelni (Google Apps for Education)
  • kto może korzystać z Google Apps for Education i jak załogować się
  • jaka jest różnica miedzy Googel Apps for Education a Google Apps for Work
  • co to jest Google Classroom
  • jakie możliwości oferuje nauczycielom aplikacja Classroom
  • jak zarządzać klasami w Google Classroom
  • co to jest Google Play
  • jakie możliwości oferuje Google Play
  • jak praktycznie wykorzystać Google Play w edukacji

 

Realizując kurs otrzymasz:

  • filmiki instruktażowe wzbogacone komentarzem lektora – prezentujące konkretne czynności
  • zadania do samodzielnego wykonania i samodzielnego sprawdzenia
  • zaświadczenie i certyfikat  potwierdzające udział w kursie e-learningowym

Korzyści wynikające z udziału w kursie:

1) dużym udogodnieniem jest elastyczność w trakcie realizacji kursu! Zadania w każdym module możesz wykonywać przez tydzień, dzięki czemu masz możliwość dostosowania czasu pracy do codziennych obowiązków. W sytuacjach losowych możliwe jest wydłużenie realizacji kursu do 6 miesięcy od rozpoczęcia,

2) możliwe jest rozpoczęcie modułu w każdy poniedziałek, co wpłynie na Twoją systematyczność wykonywania zadań na platformie, realizując kurs, uczysz się na konkretnych przykładach, zwiększając tym samym praktyczne umiejętności.