Podstawy programowania w Scratchu - wersja PREMIUM

Powrót do listy e - kursów

POCZĄTEK:
9 kwietnia 2018
CZAS TRWANIA:
6 tygodni
CENA
349,00 

PROWADZĄCY:

Adres

e - learning   Zobacz mapę

 

Scratch to wizualny język programowania, a także środowisko służące do programowania w tym języku. Daje nam dużo możliwości, dzięki którym jesteśmy w stanie w łatwy sposób zaprogramować interaktywne historyjki, gry i animacje.

Wszystkie pliki, które zostaną stworzone, można udostępnić w sieci. Scratch jest popularnym programem zarówno wśród młodzieży, jak i dorosłych. Kurs pokazuje i wyjaśnia mechanizmy programowania, jaki i umożliwia łatwe przyswajanie wiedzy.
To idealne narzędzie, które pomoże w prowadzeniu innowacyjnych zajęć lekcyjnych. Zajęcia prowadzone przy pomocy tego programu wzbudzą zainteresowanie i zachęcą uczniów do zgłębiania wiedzy z zakresu programowania.
Kurs przewidziany jest na 40 godzin pracy indywidualnej uczestnika, do wykonania ma on 6 modułów.

Szczegółowy opis modułów:

  • W module pierwszym:
    dowiesz się, czym jest Scratch i dlaczego warto go poznać. Nauka programowania będzie dla Ciebie ciekawą przygodą, której początkiem stanie się założenie konta na serwisie: scratch.mit.edu.pl . W ten sposób rozpoczniemy pracę z programem, ucząc się tworzyć i uruchamiać własne animacje. Realizując ten moduł odkryjesz, jak zapisywać i udostępniać programy (w chmurze) oraz założyć własne studio i dodawać do niego projekty. Będziesz mógł także komentować i lajkować cudze projekty.
  • W module drugim:
    poznasz, jak jest zbudowane okno programu i co to jest skrypt. Napiszesz swoje pierwsze skrypty i dowiesz się, w jaki sposób poprawnie zapisać je na komputerze oraz w chmurze. Zmodyfikujesz scenę oraz duszka, którego będzie można ożywić. Nauczysz się, jak posługiwać się edytorem grafiki rastrowej i grafiki wektorowej oraz jakie są podstawowe grupy instrukcji. Będziesz miał też możliwość zobaczyć, jak poinformować użytkowników o sposobie obsługi programu.
  • W module trzecim:
    dowiesz się, jak zmieniać jego położenie ustawiając kierunek i styl obrotów. Sprawisz, by duszek mówił, zmieniał swój wygląd czy wydawał dźwięki. Poznasz, w jaki sposób zmieniać i dodawać efekty dźwiękowe, komponować własną muzykę, a także nauczyć duszka tańczyć w rytm muzyki. Zostanie również zaprezentowane tworzenie prostych animacji, które urozmaicą Twoją pracę w programie.
  • W module czwartym:
    zaczynamy od poznania pojęcia iteracji (oraz do czego może się przydać), definicji zmiennych i ich zastosowania. Będziemy modyfikować zmienne w pętli i poznajemy ich rodzaje, a także rysować różne kształty za pomocą duszków, począwszy od prostych wielokątów do skomplikowanych pajęczyn. Dzięki temu nauczysz się, jak narysować dowolny wielokąt foremny, serwetki i inne ozdobne figury. Poznasz rodzaje pętli i kiedy należy je stosować.
  • W module piątym:
    poznasz instrukcję warunkową, czyli jak sterować działaniem programu w zależności od zaistniałych warunków oraz jak sprawdzać poprawność danych. W tym module budujemy złożone wyrażenia logiczne, generujemy liczby losowe, sprawdzamy kilka warunków jednocześnie. Dowiemy się, jak wykorzystać instrukcję warunkową do rozwiązywania prostych zagadnień z matematyki. Stworzymy również grę edukacyjną typu „dopasuj elementy”, co będzie przydatne w pracy z uczniami w szkole.
  • W module szóstym:
    tworzymy prosty edytor graficzny oraz uczymy duszki komunikować się między sobą. Poznamy, w jaki sposób wykorzystać czujniki, by rysować myszą jak pisakiem oraz do czego służą listy. Zostaną przedstawione zasady liczenia kliknięć, przyznawania punktów w grze oraz sprawdzania i ograniczania czasu odpowiedzi. Zrozumiemy, dlaczego warto definiować własne bloki czy procedury wraz z parametrami oraz jak je wykorzystać.

Realizując kurs otrzymasz:

  • filmiki instruktażowe wzbogacone komentarzem lektora – prezentujące konkretne czynności
  • zadania do samodzielnego wykonania i samodzielnego sprawdzenia
  • zaświadczenie i certyfikat  potwierdzające udział w kursie e-learningowym

Korzyści wynikające z udziału w kursie:
1) dużym udogodnieniem jest elastyczność w trakcie realizacji kursu! Zadania w każdym module możesz wykonywać przez tydzień, dzięki czemu masz możliwość dostosowania czasu pracy do codziennych obowiązków. W sytuacjach losowych możliwe jest wydłużenie realizacji kursu do 6 miesięcy od rozpoczęcia,
2) możliwe jest rozpoczęcie modułu w każdy poniedziałek, co wpłynie na Twoją systematyczność wykonywania zadań na platformie, realizując kurs, uczysz się na konkretnych przykładach, zwiększając tym samym praktyczne umiejętności.