Wykorzystanie darmowych narzędzi i aplikacji internetowych w pracy nauczyciela

Powrót do listy e - kursów

POCZĄTEK:
30 kwietnia 2018
CZAS TRWANIA:
8 Weeks
CENA
349,00 

PROWADZĄCY:

Adres

e - learning   Zobacz mapę

Kategorie

Kurs ma na celu przedstawienie innowacyjnych metod prowadzenia lekcji za pomocą dostępnych darmowych aplikacji.

Zajęcia prowadzone w taki sposób lub materiały dydaktyczne, które stworzymy dzięki aplikacjom, zachęcą uczniów do większej aktywności i uatrakcyjnią prowadzone zajęcia lekcyjne.

  • Kurs obejmuje naukę korzystania z takich aplikacji jak:
  • Realtimeboard – tworzenie wirtualnej tablicy na której udostępnia się materiały dla uczniów
  • Eclipse Crossword – tworzenie interaktywnych krzyżówek i materiałów do druku
  • Xmind – tworzenie map myśli
  • Learningapps – tworzenie quizów przy pomocy smart fonów
  • Kahoot – tworzenie quizów przy pomocy smartfonów
  • Quizet – umiejętność tworzenia fiszek edukacyjnych przydatnych do zapamiętywania słówek, dat, wzorów i definicji.

 

Kurs obejmuje 40 godzin pracy indywidualnej uczestnika, do wykonania ma on 8 modułów.

Szczegółowy opis modułów:

W module 1 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • jakie licencje oferuje tablica Realtimeboard?
  • jak się zarejestrować i założyć konto na Realtimeboard?
  • jak połączyć nasze konto z dyskiem Google i Facebookiem?
  • jakie są podstawowe elementy Realtimeboard?
  • jakie narzędzia proponuje Realtimeboard i jak z nich korzystać?
  • w jaki sposób zapisać efekty naszej pracy?
  • w jaki sposób wrzucić stronę internetową do naszego projektu?
  • jak dodać elementy które zapisaliśmy w aplikacji Realtimeboard?
  • w jaki sposób wrzucać filmy z serwisu youtube i vimeo do naszego projektu?
  • jak dodać wykres i tabelę do naszego projektu? /li>

W module 2 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • jak korzystać z dodatku Google Chrome?
  • w jaki sposób dodawać zdjęcia i dokumenty z dysku Google driver?
  • jak tworzyć prezentacje za pomocą tablicy Realtimeboard?
  • jakie szablony proponuje nam aplikacja?
  • jak dzięki Realtimeboard stworzyć mapę myśli?
  • jakich skrótów klawiszowych możemy używać podczas edycji naszego projektu?
  • w jaki sposób dzielić się naszą tablicą z innymi użytkownikami?

W module 3 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • w jaki sposób pobrać i zainstalować program EclipseCrossword?
  • jak uruchomić program i utworzyć pierwszą krzyżówkę?
  • w jaki sposób otworzyć i edytować krzyżówkę z zapisanej wcześniej listy słów?
  • jak edytować i wydrukować naszą krzyżówkę?
  • w jaki sposób dokonać zmiany języka tworzonej krzyżówki?
  • w jaki sposób tworzyć interaktywną krzyżówkę?
  • w jaki sposób rozwiązywać interaktywną krzyżówkę?
  • w jaki sposób eksportować krzyżówkę do różnych plików?

W module 4 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • jak zainstalować i uruchomić program Xmind?
  • w jaki sposób poruszać się po programie?
  • w jaki sposób edytować stworzone gałęzie?
  • w jaki sposób dodać kolejne gałęzie do gałęzi już utworzonych?
  • w jaki sposób dodać zdjęcia do naszego projektu?
  • w jaki sposób dodać notatki i ikony do mapy myśli?
  • jaki inne możliwości edytowania umożliwia na program Xmind?
  • jakie szablony proponuje nam program?
  • w jaki sposób drukować i dokonać zapisu naszej mapy myśli?

W module 5 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • jak ściągnąć film Movie Maker na nasz komputer?
  • w jaki sposób utworzyć film ze zdjęć?
  • w jaki sposób dodać efekty wizualne do zdjęć?
  • w jaki sposób dodać animacje do zdjęć?
  • w jaki sposób dodać podkład muzyczny do naszego projektu?
  • w jaki sposób dodać tytuł do naszego projektu?
  • w jaki sposób dodać podpisy do naszych zdjęć?
  • w jaki sposób zapisać film i wyeksportować go do innego formatu?
  • w jakim sposób opublikować nasz film?

W module 6 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • jak założyć konto na Learningapps.org?
  • w jaki sposób utworzyć swoją krzyżówkę w aplikacji Learning Apps?
  • w jaki sposób modyfikować utworzoną appkę?
  • w jaki sposób publikować naszą aplikację?
  • W jaki sposób założyć klasę i zapraszać uczniów do wspólnej pracy?
  • Jak pracować z Learning apps wewnątrz klasy?

W module 7 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • czym jest Kahoot i w jaki sposób rozpocząć pracę w aplikacji?
  • jak utworzyć nasz pierwszy quiz?
  • jak udostępnić nasz quiz?
  • jak grać w Kahoot?
  • jak pozyskać dane na temat postępów uczniów podczas quizu?
  • jaka alternatywa dla Kahoot i jak tworzyć quiz w Quizizz?
  • przydatne wskazówki

W module 8 uczestnik pozna i przećwiczy:

  • w jaki sposób dokonać rejestracji w aplikacji Quizlet?
  • w jaki sposób utworzyć swój pierwszy quiz?
  • jak organizować utworzone quizy?
  • jak tworzyć klasy w aplikacji?
  • jak monitorować postępy naszych uczniów?
  • jak wydrukować nasze fiszki?
  • jaki sposób stworzyć nowy quiz z haseł dodanych w poprzednich quizach?
  • Jak udostępnić quizy na naszej stronie internetowej?
  • przykłady zastosowania naszych quizów

 

Realizując kurs otrzymasz:

  • filmiki instruktażowe wzbogacone komentarzem lektora – prezentujące konkretne czynności
  • zadania do samodzielnego wykonania i samodzielnego sprawdzenia
  • zaświadczenie i certyfikat  potwierdzające udział w kursie e-learningowym

Korzyści wynikające z udziału w kursie:

1) dużym udogodnieniem jest elastyczność w trakcie realizacji kursu! Zadania w każdym module możesz wykonywać przez tydzień, dzięki czemu masz możliwość dostosowania czasu pracy do codziennych obowiązków. W sytuacjach losowych możliwe jest wydłużenie realizacji kursu do 6 miesięcy od rozpoczęcia,

2) możliwe jest rozpoczęcie modułu w każdy poniedziałek, co wpłynie na Twoją systematyczność wykonywania zadań na platformie, realizując kurs, uczysz się na konkretnych przykładach, zwiększając tym samym praktyczne umiejętności.