Kurs ma na celu przedstawienie innowacyjnych metod prowadzenia lekcji za pomocą dostępnych darmowych aplikacji.
Zajęcia prowadzone w taki sposób lub materiały dydaktyczne, które stworzymy dzięki aplikacjom, zachęcą uczniów do większej aktywności i uatrakcyjnią prowadzone zajęcia lekcyjne.
- Kurs obejmuje naukę korzystania z takich aplikacji jak:
- Realtimeboard – tworzenie wirtualnej tablicy na której udostępnia się materiały dla uczniów
- Eclipse Crossword – tworzenie interaktywnych krzyżówek i materiałów do druku
- Xmind – tworzenie map myśli
- Learningapps – tworzenie quizów przy pomocy smart fonów
- Kahoot – tworzenie quizów przy pomocy smartfonów
- Quizet – umiejętność tworzenia fiszek edukacyjnych przydatnych do zapamiętywania słówek, dat, wzorów i definicji.
Kurs obejmuje 40 godzin pracy indywidualnej uczestnika, do wykonania ma on 8 modułów.
Szczegółowy opis modułów:
W module 1 uczestnik pozna i przećwiczy:
- jakie licencje oferuje tablica Realtimeboard?
- jak się zarejestrować i założyć konto na Realtimeboard?
- jak połączyć nasze konto z dyskiem Google i Facebookiem?
- jakie są podstawowe elementy Realtimeboard?
- jakie narzędzia proponuje Realtimeboard i jak z nich korzystać?
- w jaki sposób zapisać efekty naszej pracy?
- w jaki sposób wrzucić stronę internetową do naszego projektu?
- jak dodać elementy które zapisaliśmy w aplikacji Realtimeboard?
- w jaki sposób wrzucać filmy z serwisu youtube i vimeo do naszego projektu?
- jak dodać wykres i tabelę do naszego projektu? /li>
W module 2 uczestnik pozna i przećwiczy:
- jak korzystać z dodatku Google Chrome?
- w jaki sposób dodawać zdjęcia i dokumenty z dysku Google driver?
- jak tworzyć prezentacje za pomocą tablicy Realtimeboard?
- jakie szablony proponuje nam aplikacja?
- jak dzięki Realtimeboard stworzyć mapę myśli?
- jakich skrótów klawiszowych możemy używać podczas edycji naszego projektu?
- w jaki sposób dzielić się naszą tablicą z innymi użytkownikami?
W module 3 uczestnik pozna i przećwiczy:
- w jaki sposób pobrać i zainstalować program EclipseCrossword?
- jak uruchomić program i utworzyć pierwszą krzyżówkę?
- w jaki sposób otworzyć i edytować krzyżówkę z zapisanej wcześniej listy słów?
- jak edytować i wydrukować naszą krzyżówkę?
- w jaki sposób dokonać zmiany języka tworzonej krzyżówki?
- w jaki sposób tworzyć interaktywną krzyżówkę?
- w jaki sposób rozwiązywać interaktywną krzyżówkę?
- w jaki sposób eksportować krzyżówkę do różnych plików?
W module 4 uczestnik pozna i przećwiczy:
- jak zainstalować i uruchomić program Xmind?
- w jaki sposób poruszać się po programie?
- w jaki sposób edytować stworzone gałęzie?
- w jaki sposób dodać kolejne gałęzie do gałęzi już utworzonych?
- w jaki sposób dodać zdjęcia do naszego projektu?
- w jaki sposób dodać notatki i ikony do mapy myśli?
- jaki inne możliwości edytowania umożliwia na program Xmind?
- jakie szablony proponuje nam program?
- w jaki sposób drukować i dokonać zapisu naszej mapy myśli?
W module 5 uczestnik pozna i przećwiczy:
- jak ściągnąć film Movie Maker na nasz komputer?
- w jaki sposób utworzyć film ze zdjęć?
- w jaki sposób dodać efekty wizualne do zdjęć?
- w jaki sposób dodać animacje do zdjęć?
- w jaki sposób dodać podkład muzyczny do naszego projektu?
- w jaki sposób dodać tytuł do naszego projektu?
- w jaki sposób dodać podpisy do naszych zdjęć?
- w jaki sposób zapisać film i wyeksportować go do innego formatu?
- w jakim sposób opublikować nasz film?
W module 6 uczestnik pozna i przećwiczy:
- jak założyć konto na Learningapps.org?
- w jaki sposób utworzyć swoją krzyżówkę w aplikacji Learning Apps?
- w jaki sposób modyfikować utworzoną appkę?
- w jaki sposób publikować naszą aplikację?
- W jaki sposób założyć klasę i zapraszać uczniów do wspólnej pracy?
- Jak pracować z Learning apps wewnątrz klasy?
W module 7 uczestnik pozna i przećwiczy:
- czym jest Kahoot i w jaki sposób rozpocząć pracę w aplikacji?
- jak utworzyć nasz pierwszy quiz?
- jak udostępnić nasz quiz?
- jak grać w Kahoot?
- jak pozyskać dane na temat postępów uczniów podczas quizu?
- jaka alternatywa dla Kahoot i jak tworzyć quiz w Quizizz?
- przydatne wskazówki
W module 8 uczestnik pozna i przećwiczy:
- w jaki sposób dokonać rejestracji w aplikacji Quizlet?
- w jaki sposób utworzyć swój pierwszy quiz?
- jak organizować utworzone quizy?
- jak tworzyć klasy w aplikacji?
- jak monitorować postępy naszych uczniów?
- jak wydrukować nasze fiszki?
- jaki sposób stworzyć nowy quiz z haseł dodanych w poprzednich quizach?
- Jak udostępnić quizy na naszej stronie internetowej?
- przykłady zastosowania naszych quizów
Realizując kurs otrzymasz:
- filmiki instruktażowe wzbogacone komentarzem lektora – prezentujące konkretne czynności
- zadania do samodzielnego wykonania i samodzielnego sprawdzenia
- zaświadczenie i certyfikat potwierdzające udział w kursie e-learningowym
Korzyści wynikające z udziału w kursie:
1) dużym udogodnieniem jest elastyczność w trakcie realizacji kursu! Zadania w każdym module możesz wykonywać przez tydzień, dzięki czemu masz możliwość dostosowania czasu pracy do codziennych obowiązków. W sytuacjach losowych możliwe jest wydłużenie realizacji kursu do 6 miesięcy od rozpoczęcia,
2) możliwe jest rozpoczęcie modułu w każdy poniedziałek, co wpłynie na Twoją systematyczność wykonywania zadań na platformie, realizując kurs, uczysz się na konkretnych przykładach, zwiększając tym samym praktyczne umiejętności.